Romani in Emirate

comunitate romaneasca in EAU

Wizz Air anunta deschiderea cursei Bucuresti – Dubai ! One way: de la 319 lei

Wizz Air anunta prima cursa transcontinentala din Bucuresti si anume spre Dubai cu incepere din 29 octombrie (...) Nu mai putin de 3 companii opereaza ruta Bucuresti – Dubai: Tarom (care si-a mutat zborurile din timpul noptii in timpul zilei), Fly Dubai (care a inceput zborurile anul trecut) si iata si acum, compania low-cost Wizz Air.

Daca am mai pune la socoteala si compania turceasca Fly Pegasus care ofera niste tarife foarte bune pentru zborurile Bucuresti – Dubai cu schimb in Istanbul, avem nu mai putin de 4 competitori zdravani pentru Dubai. Si daca Emiratele Arabe Unite ar renunta si la viza pentru romani, cred ca traficul ar exploda.

Este o miscare interesanta, Wizz-ul cautand iata si niste nise in afara zonei “clasice” europene (dovada, dezvoltarea din Georgia). Si cine stie, poate vor mai aparea si alte destinatii nu foarte obisnuite pentru un low-cost gen Tel Aviv sau Cairo.

Un alt lucru care trebuie sa-l subliniez este ca aeroportul din Dubai unde va ateriza Wizz-ul nu este aeroportul international Dubai (cel pe care aterizeaza Tarom, Fly Dubai, Emirates si toate celelalte companii), ci unul complet necunoscut – Aeroportul Al Maktoum International (cod IATA – DWC), un aeroport de care probabil nu ati auzit… Si nici nu aveati cum sa auziti pentru ca Wizz Air va fi prima (sau una din primele) companii de transport pasageri care va ateriza pe acest aeroport.

Cand a debutat constructia, in 2006, planul era ca “Dubai Central World International Airport” (cum i se spunea atunci) sa aibe o capacitate de 160 milioane de pasageri pe an (cel mai mare aeroport actual, aeroportul din Atlanta, SUA proceseaza doar vreo 92 milioane de pasageri pe an), iar capacitatea de cargo sa atinga 12 milioane tone pe an. Aeroportul urma sa aibe 5 piste de aterizare si nu mai putin de 4 avioane sa poate ateriza simultan.

Zborurile vor fi operate de 3 ori pe saptamana – martea, joia si sambata. Se va pleca din Bucuresti la 14:30, aterizarea pe aeroportul Dubai Al Maktoum fiind prevazuta la ora 21:20, returul din Dubai fiind la ora 21:55 si aterizarea la Bucuresti la 1:05. Preturile one-way incep de la 319 lei (pana la 10% din bilete pe fiecare cursa).

Inca ceva, foarte important – locatia aeroportului – se afla in zona industriala Ali Jebel, in vestul Dubaiului. In acest moment, nu exista transport public spre aeroportul Al Maktoum, asa ca cel mai probabil trebuie sa luati taxiul. Intr-un final glorios, aici, va ajunge si linia de metro si o linie de tren, nenumarate shuttle-uri, dar in acest moment, cea mai apropiata statie de metro, Jebel Ali Metro Station 1 se afla la “doar” 18,4 km de terminal si puteti ajunge cu taxiul. Pe de alta parte, e posibil ca mai multe companii sa inceapa curse spre noul aeroport (poate chiar si Wizz sa mai bage curse din Budapesta si Kiev cel putin), asa ca in octombrie, poate va fi vreun autobuz pentru cei care nu vor sa dea bani pe taxi (1,5 dirhami pe kilometru, adica cam 1,5 lei). Dubai Marina se afla la 32,8 km de aeroport, Burj Khalifa la 51,2 km, iar Deira, cartierul vechi al Dubaiului la 60,6 km (conform Google Maps). Cel mai ieftin este sa iei taxiul pana la metro (la Jebel Ali sau Danube Metro Station – un nume predestinate  ) si de acolo sa iei metroul mai departe unde vrei sa te duci. Pare complicat, dar sunt absolut convins ca in urmatoarele cateva luni, va fi pus la punct un sistem de transport performant.. dar si asa, e cool sa fi printre pionierii deschizatori de drumuri !

Vor fi 4 rute deschise simultan de Wizz Air spre Dubai  - din Bucuresti, Budapesta, Sofia si Kiev. De asemenea, autoritatile din Emirate au promis ca va fi gata metroul (sau trenul Dubai – Abu Dhabi via aeroport) pana la data primului zbor, 29 octombrie. 

Preluare Imperator Travel

 

 

Cutremur la granita Iran-Pakistan. Resimtit puternic in Dubai

Un puternic cutremur, cu magnitudinea de 7,8, a afectat Iranul. Seismul s-a resimtit pana in New Delhi

de Robert Mihailescu     HotNews.ro
Marţi, 16 aprilie 2013, 14:09 Actualitate | Internaţional

 

Locatia cutremurului din Iran
Foto: USGS
 
Un puternic cutremur cu magnitudinea de 7,8 a afectat Iranul, in apropiere de granita cu Pakistanul, la ora 10:44 GMT, la o adancime de 15,2 km, anunta Centrul American de Supraveghere Geologica (USGS), citat de Reuters.

15:50 Cutremurul a fost puternic resimtit in monarhiile din Golf, in special in Emiratele Arabe Unite, unde locuitorii au evacuat zgarie-norii, cuprinsi de panica, scrie AFP.

Turnurile care adapostesc companii in centrul financiar din Dubai si Media City, precum si imobilele de locuit de a malul marii au fost evacuate.

"Toata lumea a coborat in strada. A fost panica", a afirmat Rami, directorul unei companii de asigurari.

Mii de persoane erau adunate in fata zgarie-norilor Jumeirah Lake Towers, in Dubai, potrivit unui ziarist arab.

Cutremurul a fost puternic resimtit si in Kuweit, in special in zonele de coasta, in Bahrain, unde imobilele au fost evacuate in centrul financiar din Manama, in estul Arabiei Saudite si in Oman.

14:45 Compania ruseasca ce a construit centrala nucleara Busher afirma ca uzina nu a fost afectata. Un oficial de la Atomstroyexport, care a dorit sa-si pastreze anonimatul, a declarat ca a discutat cu un coleg de la uzina nucleara dupa cutremur iar acesta l-a informat ca nu exista daune.

Epicentrul s-a situat intr-o zona muntoasa si desertica, in sud estul tarii. Un oficial iranian, citat de Reuters, a declarat ca se asteapta la sute de morti. "A fost cel mai mare cutremur in Iran in 40 de ani si ne asteptam la sute de morti", a declarat acest oficial, care a preferat sa-si pastreze anonimatul.

Seismologii iranieni anunta o magnitudine de 7,5. Cutremurul a fost resimtit in regiunea Golfului si in New Delhi. Cutremurul a zguduit si blocuri din Qatar si Dubai.

Martori citati de Reuters afirma ca zgarie-norii din New Delhi au inceput sa se clatine iar oamenii au iesit speriati pe strazi.

Acest cutremur are loc la doar o saptamana dupa un seism, cu magnitudinea de  6,1, care a ucis aproape 40 de oameni in sud-vestul tarii.

Epicentrul s-a situat la 80 km nord de orasul Saravan, in apropierea granitei ci Pakistanul, potrivit seismologilor iranieni.

Laptele de camila din Emiratele Arabe Unite va ajunge in curand in super-marketurile din Europa

Producatorii din Emiratele Arabe Unite au primit unda verde de la Bruxelles pentru exporturi incepand de luna aceasta. Arabii consuma de secole laptele de camila, mai bogat in vitamine si mai sarac in grasimi decat cel de vaca, dar si mai usor de digerat. Ferma de camile este mandria Seicului din Dubai. Are un efectiv de 3000 de capete, iar numarul lor se va dubla, odata cu cresterea exporturilor.

Arabii garanteaza calitatea laptelui. Camilele sunt hranite doar cu morcovi, fan si tarate de grau, fara hormoni sau aditivi, si sunt plimbate cel putin o ora pe zi.

"Laptele de camila are o structura proteica diferita, asa ca poate fi consumat si de persoanele care au alergie la laptele de vaca. Este usor de digerat, are mai multe vitamine si mai putine grasimi. Studiile efectuate in fosta Uniune Sovietica arata ca ar putea ajuta in tratarea tuberculozei. Altele arata ca are efecte antivirale.", spune Peter Nagy, directorul fermei.

5 mii de litri de lapte natural sau cu arome diferite ies zilnic de pe portile fabricii. O parte ajunge la cafenelele din Dubai, unde clientii comanda cafea si capuccinno cu ... lapte de camila!

"A fost interesant. Dulce, dar nu foarte rau, racoritor si diferit intr-un sens bun.", a declarat un turist din Australia.

In colaborare cu o companie din Austria, a fost produsa si ciocolata din lapte de camila.

"Asiaticii sunt innebuniti dupa laptele de camila. De fapt, una dintre cele mai mari piete de export pentru ciocolata cu lapte de camila este cea asiatica." - Roddy Fok-Shan, directorul companiei.

Arabii consuma lapte de camila de generatii intregi, desi popularitatea lui a scazut in randul tinerilor.

Sursa: Stirile ProTV

Dacia Duster anyone?

Pilotul de Formula 1, Mark Webber, a lasat pentru o zi masina de curse si s-a urcat la volanul unui Duster.

 

Mark Webber a fost trimis de catre constructorii de la Renault sa testeze modelul Dacia Duster pe dunele de nisip din Oman, un loc in care masina romaneasca are in acest moment un succes important.

 

Desi diferentele de putere dintre masina pe care este obisnuit s-o conduca zi de zi si Dacia Dustersunt uriase, Mark Webber s-a aratat impresionat de ceea ce Dusterul a reusit sa faca in desert.

 

Pilotul F1 a vorbit si despre principalul avantaj al acestei masini. Nu dimensiunile, nu forta, ci pretul este cel mai atractiv lucru la Dacia Duster:

 

"Pe nisip este altfel decat in Formula 1. E greu sa-ti dai seama cat de adanc este nisipul, este evident ca prefer pista de F1.

 

"Cred ca Dusterul s-a descurcat bine pe dunele din Oman. Este un pret incredibil pentru ceea ce poate sa faca, probabil si de-asta are succes atat de mare in Orientul Mijlociu.", a descris Mark Webber experienta cu Dacia Duster pe dunele de nisip din Oman.

 

De mentionat ca Dacia Duster (in EAU sub sigla Renault) se vinde de la 49.900Dhs. 

 

Iata aici testul lui Mark Webber cu Dacia Duster in desertul din Oman.

 

 

 
 
Preluare Stirile ProTV

Subcategorii